środa, 9 stycznia 2013

Mag z klanu Nordów

Na przykładzie etapów projektowania postaci Maga z klanu Nordów chciałem pokazać jak podejmowane decyzje wpływają na końcowy efekt pracy.
Zadaniem było zaprojektować postać czarownika z północnych klanów barbarzyńskich ludów. Wyobraziłem sobie, że taki ktoś nie może być cherlawym niedojdą, to musi być raczej ktoś komu nie obca jest wojaczka, ale ze względu na swój wiek ta profesja należy już dla niego do odległych. Stąd decyzja o ogólnej sylwetce. projektowanej postaci, aby był to solidnie zbudowany, umięśniony mężczyzna w podeszłym wieku. Jako główny i najbardziej charakterystyczny atrybut postanowiłem wyposażyć go w wielki róg, który nosiłby za pomocą specjalnego systemu pasków. Początkowo chciałem dać mu jako nakrycie głowy borsuczą skórę, która częściowo przykrywała by jego głowę.


Następnie starałem się znaleźć mu bardziej postawną sylwetkę. Doszedłem do wniosku, że w okolicach głowy dzieje się zbyt dużo, więc zrezygnowałem ze skóry borsuka. Stwierdziłem, że tatuaże na czole nadadzą mu bardziej magicznego wyrazu. Cała postać już zaczyna być bardziej określona. Pojawiają się również szczegóły dotyczące ubrania i atrybutów, np. runy na wielkim rogu, które w ostatecznej wersji miałyby się żarzyć.


Cały czas twarz projektowanej postaci nie ma jeszcze odpowiedniego charakteru. Chcąc uzyskać wrażenie, że przed nami stoi ktoś niezłomny w swych postanowieniach, twardy i władczy, postanowiłem popracować jeszcze nad twarzą i ustawieniem stóp. Skupiłem się również na dookeśleniu wyglądu głównego atrybutu. Przeglądnąłem wiele referencji i jako zakończenie wielkiego rogu wykorzystałem motyw zdobniczy w formie stylizowanej głowy wilka jaki zobaczyłem na wikińskiej bransolecie.Kolejny szkic pokazuje efekt tych poszukiwań.



Cały czas wątpliwości wzbudzał sposób trzymania rogu przez czarownika. Zrobiłem kolejny szkic, na którym zmieniłem układ rąk projektowanej postaci, by sprawdzić jak wpłynie to na cały wizerunek.



Takie ustawienie pozwala na zabawę z ornamentem na karwaszu i dodatkowo można pokazać tatuaże na ramionach. Ponadto postać trzymająca obórącz swój atrybut sprawia wrażenie bardziej mocarnej. Sam róg wydaje się być również ciężkim, a osoba posługująca się nim musi byś bardzo silna.


Realizując concept w kolorze postanowiłem, jeszcze bardziej niż w szkicu, zwrócić uwagą na wyraz twarzy czarownika. Jak widać, elementy ubioru zostały dookreślone. Dla lepszego wyrazu pozostało tylko dorobić tło, by określić pochodzenie projektowanej postaci. W tle umieściłem ośnieżone góry, a samą postać ustawiłem w pobliżu zdobionego runami menhiru. Podkreślając mroźność całego przedstawienia dodany został efekt śnieżnej zawiei, runy na rogu żarzą się mroźną bielą, podobnie jak oczy bohatera.


Opisane powyżej decyzje pozwoliły mi stworzyć postać o bardzo wyrazistym wizerunku. Jak widać był to proces dość złożony, ale właśnie na poszukiwaniach polega w dużej mierze praca nad oryginalnymi conceptami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz