czwartek, 16 października 2014

NIZIOŁEK - finał

Czas na finał. Poniżej zamieszczam skończony projekt Niziołka guślarza - postać, która w swojej społeczności zna się na różnych tajemnicach świata, żyje w bliskim kontakcie z naturą i nieobce są jej niewytłumaczalne zjawiska zachodzące w niziołkowym świecie.
Zależało mi na tym by przedstawić bliski kontakt z naturą tej postaci, jak również kontakt z siłami, które są czymś więcej niż czysto ziemskimi zjawiskami. przyjąłem, że społeczeństwo niziołków jest wspólnotą, której magia jest ograniczona do cyrkowych sztuczek, stąd w projekcie brak jakichkolwiek atrybutów świadczących o umiejętności posługiwania się magią. Punktem odniesienia były dla mnie wyobrażenia indiańskich szamanów, ale w anturażu bardziej właściwym dla Hobbitów znanych z "Władcy Pierścieni".
Prawdę mówiąc nie korzystałem ze zbyt wielu referencji. na początku cyklu zamieściłem dwa zdjęcia referencyjne i w zasadzie na tym poprzestałem. cała reszta to czerpanie z zasobów mojej "biblioteki wizualnej" (czyli z głowy).
Pozwólcie przedstawić sobie, niziołek we własnej osobie :-)

Rys. Andrzej "Thorin" Graniak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz